Snart sova...

Hur är dagarna tänkta egentligen!
Vad gäller tiden...
Hur fasen ska man bära sig åt för att tiden ska räcka till?
  • Jobba
  • Äta
  • Umgås
  • Mysa
  • Träna
  • Äta
  • Umgås
  • Jobba
  • Jobba
  • Träna
  • Äta
  • Umgås
  • Mysa
Man vill så mycket, varje dag... men tiden räcker inte till!
När man väl kommer hem från jobbet efter drygt tio timmar... käkar, låter maten smälta drar ut o tränar...
Sen är fasen kl nästan läggdags...Nej men då ska man förbereda morgondagen, gärna hänga tvätten så man har något att ha på sig dagen efter, göra kvällsmat etc. På de vill man hinna hänga med vänner & mysa med killen...
Låter som en gammal tant nu, det vet jag.. men va fan, på rikitgt?
Kan inte någon införa längre dygn!!!
VILL HINNA MED ALLT ALLTID JU!
Bilden symboliserar en pigg jag... nu säger sanningen tvärt om!
Natti

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hahaha....SÖTA!!!!!!

2010-04-23 @ 12:49:11
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: Henrik

Ja hur ska man hinna?

Du har ju bara dig själv att tänka på så för att göra det lite enklare för dig så säger jag så här:

Stiga upp, väcka barn, duscha, äta, få iväg barn till skolan (kvällen innan har man förståss sett till att gympakläder är framplockade, läxor är gjorda, köra hunden till hundvakt, jobba, hämta hunden från hundvakt, handla, laga mat, ta hand om disk, ev. göra läxor, kolla aktiviteter för veckan i skolan, matsäck för utflykt?, tvätta, ta hand om tvätt, få i säng barn, sova och då är klockan oftast 12-1 Träna? ja det vore kul men jag hinner inte och jag blir lite trött när folk säger att alla kan ta sig tid till det om man prioriterar, min fråga är när? Det finns bara 24 timmar på dygnet. 10 av dom är jobbrelaterade, 14 kvar och då ska man hinna sova i alla fall 6 timmar, ok 8 kvar, läxor,tvätt,mat, 4 kvar, ja jag hinner ju i alla fall gå ut med hunden så det blir väl min träning.

Jag har funnit mig i att livet är såhär just nu och det är bara att bryta ihop och jobba vidare ;)

Må bäst

2010-05-04 @ 11:26:38
URL: http://edemittproblem.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0