Jakten på lycka...

Oj vilken film!
Såg den i söndags..  Tårarna sprutade
Filmen är baserad på verkliga händelser i Chris Gardners liv. Gardener är en familjeman som kämpar för att få ett lyckligt liv. Han försöker att få ett jobb på börsen för att nå sina mål men hans liv blir mer och mer komplicerat ju längre handlingen fortskrider..
Will Smith och han son, även huvudrollen i Karate Kid, har huvudrollerna!
Jag rekommenderar den stark, man får verkligen en inblick i verkligheten och inser hur bra man har det



Man tar mycket för givet här i livet och ibland måste man stanna upp och tänka en extra gång
Ja jag vet, blir djup & blödig nu... men tycker det är viktigt.
Jag är evigt tacksam för mina extremt fina vänner, min underbara kille och min fantastiska familj, vad skulle jag gjort utan alla er?! Inte mycket antagligen..  Jag har allt jag önskat.. men saknar en viktig del.. min mamma..
Tiden då mamma var sjuk, och tiden då hon gick bort, fick mig att inse hur extremt viktigt det är att verkligen ta tillvara på allt o alla som betyder mycket för en.
Fy fan vad det gjorde ont att förlora henne, och hur saknaden fortfarande svider dagligen.. men jag gick också ut stark ur allt elände och ser idag saker på sätt som jag inte gjorde innan!

Livet är orättvist, kommer alltid att vara det!

Det enda vi kan göra är att försöka göra varje dag till den bästa & ha rätt inställning..
Rätt mental inställning kommer man långt på.

Nehe, nu ska jag ta mig och min sentimentala ådra o krypa till kojs..




Avrundar med 2 icke sentimentala bilder ;-)

Godnatt finingar






Kommentarer
Postat av: Frida

DU! Din mamma hade varit galet stolt över personen du har blivit och är.. Tänk på allt du har gjort, hon är troligtvis en av de stoltaste änglarna i himmelen.. PUSSPUSS

2010-09-29 @ 23:21:02
URL: http://fridazz.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0