Dagens...



En sport på mitt jobb är att mailrapa folk som glömmer låsa sin dator.

Jag har varit EXTREMT emot detta då jag tycker det är taskigt.
Jag brukar faktiskt skydda mina kollegor när jag ser att
någon är på deras dator.


Men, idag rann bägaren över...

Min kära kollega Magnus, som idag jobbar sin 8:e dag, har varje
dag sen han började fått höra av mig i snitt 15 ggr...

"Lås din dator, för din egen skull..."

15 * 8 = 120...

Jag börjar bli trött på att tjata på honom.

Så, idag lämnade han sin dator olåst.
Jag vill nu visa honom hur det kan gå.

Jga skickar ett mail från honom till Carro...

"Hej, ett glas vin någon dag?"

Carro skickar då detta klockrena svaret:




Hörru Magnus,

Vi måste ta ett snack du och jag.

Efter 6 år på det här företaget har jag lärt mig ett och annat, blandannat vikten av att låsa sin dator.

Som rookie så är det något du ska ta lärdom av för en dag så skickas ett mail, en facebook status uppdateras helt sonika och ingen kommer skvallra om vem som ligger bakom buset.

Så, lås alltid datorn, mailrapa alltid den som glömt låsa sin dator & baka varje fredag. Enkelt J


Mors!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0