Fundering....


I mitt jobb är det mycket förhandlingar/diskussioner/mailkonversationen

Det är kul, givande & man lär sig mycket av varje del.
Men, attans vad lätt det är att missförtå eller att bli missförstådd via mail.

Det gäller att varje gång läsa igenom noga och förstå.
Förstå är nog fan den viktigaste delen ;-)

Kom på mig själv att för en stund sedan sitta och räkna ut och anpassa en
kampanj utefter kundens önskemål för att sedan skicka vidare det till deras
mediabyrå...

Korrekturläste mailet 1 gång, 2 gånger & 3:e gången inser jag (då jag läst igenom
alla konversationer igen) att vi pratar 2 helt olika språk!

Jag var helt övertygad om att han var med på mitt spår.. men tydligen inte.
Helt övertygad om att jag var tydlig nog.. men tydligen inte.

Så det var bara att starta om från steg 1.


Lärdom: Var tydlig & förstå





We drive a hard bargain dear!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0