Träningens tecken..

Då veckan går i träningens tecken så vill jag dela med mig..
Passar på på lunchen
Sen jag utbildade mig som bla core instruktör, har jag också kommit på de bästa knepen till att köra hemma övningarna, som knappt tar någon tid, känns aningen fåniga men faktiskt ger bra resultat!
Bra då man har ont om tid, men inte vill missa träningen
Nedan övningar har hjälp mig, då jag har ryggproblem, att bygga upp musklerna
De absolut bästa redskapen enligt mig är; Abglide (hjulet) o pilates bollen
Obs. Svanka EJ med hjulet.. detta förstör ryggen
Tänk på bålstabilitet
1.
Total fokus på mage med pilates bollen:
Händerna i golvet, rak kropp.. fötterna på bollen..
Böj benen mot magen o dra bollen in mot kroppen med fötterna.
Försök va så rak som möjligt och spänn magen hela tiden.
(ha bollen längre bak... på smalben o fot)
2.
Crunches på boll
Tryck upp höften mot taket... små intensiva lyft.
Det gör att nedre delen av magen jobbar
3.
Bästa rumpövningen (enligt mig)
Lyft upp mot taket...
4.
Benböj.. fokus på rumpa..
Vill du träna rumpan ist för låren i benböj?
Se då till att knäna är bakom fötterna.
Dvs puta med baken, och luta dig bakåt..
Tyngd på hälen, rak rygg
5.
Armhävning..
Rak kropp...
Fall inte ner med höft mot golvet
Byt mellan axelbrett o bredare
6.
Magövning för hela magen
Raka ben... 90 grader
fäll sakta ner mot golvet
uppåt igen och börja om...
Obs. tryck INTE ner svanken i golvet, lätt svankad
(kan även göras åt sidan för att nå sneda muskulaturen)
-------------------------------------------------------
Detta kanske inte fungerar för alla, men för mig är dessa övningar guld värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0